تظاهرات افغانها در اعتراض به 'سوزاندن نسخه‌های قرآن'
نوشته شده توسط : boudika
نورستان

نورستان از ولایات شرقی و نا امن افغانستان است

دهها نفر در ولایت نورستان، در شرق افغانستان در اعتراض به آتش زدن افراد مسلح به یک مکتب در این ولایت دست به تظاهرات زده اند.

تظاهرکنندگان می گویند، در نتیجه حمله افراد مسلح به این مکتب و آتش زدن به آن، دهها نسخه قرآن که در این مکتب نگهداری می شد، آتش گرفته است.

مقامات افغان در نورستان این حادثه را تائید کرده اند.

غلام الله، فرمانده پلیس نورستان به بی بی سی گفت که این مکتب در ولسوالی وایگل، از سوی افراد طالبان مورد حمله قرار گرفته است.

او گفت که از این ساختمان، هم به عنوان مکتب و هم به عنوان مدرسه دینی استفاده می شد و حدود سه صد نسخه قرآن در حمله طالبان به این مکتب آتش گرفته است.

فرمانده پلیس نورستان گفت که تعداد تظاهرکنندگان حدود دوازده صد نفر بوده است. این آمار از سوی منابع مستقل قابل تائید نیست.

نوارهای صوتی از جریان تظاهرات که به دفتر بی‌بی‌سی رسیده، می رساند که تظاهرکنندگان شعارهای علیه مهاجمان مسلح سر داده و خواستار شناسایی و مجازات افرادی شده اند که به این مکتب حمله کرده اند.

مقامات می گویند، مکتبی که مورد حمله قرار گرفته، از سوی دانش آموزان دختر و پسر در ساعات جداگانه مورد استفاده قرار می گرفت و حدود سه صد دانش آموز در آن درس می‌خواندند.

تظاهرات مشابه در گذشته در اعتراض به سوزاندن نسخه های قرآن در پایگاه نظامیان خارجی در افغانستان، بارها به خشونت کشیده شده و تلفات انسانی در پی داشته است.

مقامات می گویند، تظاهرات تازه در ولایت نورستان، مسالمت آمیز بوده است.





:: برچسب‌ها: پرندگان ,
:: بازدید از این مطلب : 181
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: